wtorek, 6 września 2011

Dzień papierkowy

Gdzie można kupować kartę pre-paid do komórki 20 minut? Oczywiście tu. Wszystko dlatego, że  sprzedawca prosi Cię o paszport i zawiera z Tobą umowę. I z uśmiechem odpowiada na zadane pytanie: „Tak, w Europie się tylko płaci, w Rosji trzeba zawrzeć umowę” :)
Wydział w starej kamienicy, odnowiony, pozostałością są chyba tylko wyglądające na stare, schody. Oprócz tego pełna elektronika i obecność na wszystkich listach, co powoduje sprawność załatwiania formalnych spraw, pomimo tego, że jest ich naprawdę dużo. Po pierwsze, na recepcji melduję się, mówiąc, że mam spotkanie w Wydziale Międzynarodowym. Jest to konieczne, ponieważ wejścia są na chip-karty (wejście do akademika i własnego pokoju-również). Na recepcji już oczywiście mają o mnie info i zaraz wydają mi kartę, po czym kierują do odpowiedniej osoby. Od razu zaczynam uzupełnianie wniosków: o tym, że będę studentką SPbGU, pierwszy formularz do rejestracji w Rosji, wniosek o wydanie karty do biblioteki wydziałowej (będzie czekała na mnie następnego dnia po południu) i najśmieszniejszą ankietę o sobie i rodzicach:).Chyba pozostałość z przeszłości.
Wynik prześwietlenia płuc- nikt o niego w akademiku nie zapytał.
Ubezpieczenie zdrowotne i jego tłumaczenie na rosyjski- potrzebne tyle o ile. I tak musiałam podpisać dokument dotyczący tego, że jestem pewna, że moje ubezpieczenie obowiązuje na terenie Rosji i że w przypadku konieczności opieki medycznej, wszelkie czynności i opłaty są w moim własnym zakresie.

Aby otrzymać rejestrację, wycieczka do głównego budynku, gdzie wydział paszportów i wiz oklejony jest uśmiechniętymi buźkami:). Wypełniam formularze, dostaję „sprawkę”, że rejestracja się robi, termin na przyszły poniedziałek. Uniwersytet załatwi, bez opłat.
I wielki plus- podobno do piątku będzie gotowa moja studencka legitymacja (na jej podstawie mogę kupić bilet studencki na komunikację). Na Ukrainie nawet nie było mowy, aby coś takiego otrzymać.
Główny budynek Państwowego Uniwersytetu w Sankt Petersburgu

Jeden z budynków Uniwersytetu "Dwanaście Kolegiów". Długość- 400m! Wcześniejsze przeznaczenie- 12 Kolegiów, czyli ministerstw stworzonych przez Piotra I.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz